FAQ

NederGids - Veelgestelde Vragen

NederGids FAQ

Frequently Asked Questions | Veelgestelde vragen

Hieronder een overzicht van veelgestelde vragen. Indien u vragen heeft die u hier niet aantreft, aarzel dan niet om contact op te nemen met Nedergids via info@nedergids.nl

Indien u met andere gebruikers van Nedergids ervaringen wil uitwisselen kunt u naar de gebruikersgroep op Nederlanders.fr.

Wat is NederGids?

Nedergids biedt een geografisch overzicht van Nederlandstalige particulieren en dienstverleners en hun contactgegevens.

Pakket Overzicht & Vermeldingsmogelijkheden

Welke soorten vermeldingen bieden jullie aan?

We bieden 5 verschillende pakketten aan:
  • Particulier - €1 eenmalig
  • Non-profit - €1 eenmalig
  • MKB Regionaal - €30 jaarlijks
  • MKB Landelijk - €60 jaarlijks
  • Enterprise - €150 jaarlijks
Functie Particulier Non-profit MKB Regionaal MKB Landelijk Enterprise
Prijs €1 eenmalig €1 eenmalig €30 jaarlijks €60 jaarlijks €150 jaarlijks
Pin op kaart
Profielpagina
Contactgegevens
Avatar/Logo
Website & bedrijfsomschrijving
Afbeelding in profielpagina (1) -
Social Media links - -
Vrije landkeuze - - -
Vermelding in scroll bar (300x60px) - - - -
Vermelding in scroll bar (300x180px) - - - -
Afbeeldingen in profielpagina (4) - - - -
Categorieën per pakket
Categorie Particulier Non-Profit MKB Regionaal MKB Landelijk Enterprise
Makelaars, taxateurs, vastgoedexperts--
Aannemers, bouw- en klusbedrijven--
Advocaten, notarissen en juristen--
Architecten en interieuradviseurs--
Bloggers, journalisten, auteurs, fotografen-
Detailhandel en (web-)winkels--
Dierenartsen-
Dierenopvang-
Financiële dienstverlening--
Horeca--
Hoveniers en tuinaanleg--
Internet, satelliet, computer--
Kunstenaars, galerieën en ateliers-
Land- tuin- en veebouw-
MKB-advies--
Nederlandse vertegenwoordigingen-
Paardenverzorging en -opvang-
Particulieren (buurtgenoten)----
Recreatie en toerisme--
Recruitment, arbeidsmarktbemiddeling--
Scholen, opleidingen en cursussen-
Thuiszorg, zorgverleners-
Vakantiehuizen, B&B--
Betaling & Verificatie

Waarom moeten particulieren en non-profit €1 betalen?

Het betalen van €1 dient ter verificatie van uw identiteit. Dit is nodig om fraude te beperken en te voorkomen dat zogenaamde "botnets" valse vermeldingen aanmaken.

Wordt een betaalde vermelding automatisch verlengd?

Nee. Enkele weken voordat de vermeldingsperiode afloopt, ontvangt u een herinnering en kunt u kiezen om te verlengen. Indien u geen herinnering ontvangt zal de vermelding blijven staan.

Particuliere Vermeldingen

Waarom kunnen particulieren zich aanmelden?

Particulieren kunnen kenbaar maken waar ze wonen om zo andere Nederlandstaligen in de buurt te vinden. Nedergids behoudt zich het recht voor om vermeldingen te verwijderen die verkapte advertenties zijn, zoals:
  • Voornaam: "Vakkundig" of "Comfortabele"
  • Achternaam: "Metselaar" of "Bed&Breakfast"

Welke informatie moet je minimaal delen?

Particulieren kunnen volstaan met een plaatsnaam, postcode en e-mailadres. Meer informatie is optioneel en kan altijd gewijzigd worden in uw profielpagina.

Account & Vermelding Beheer

Wat is het verschil tussen een account en een vermelding?

  1. Een account is nodig om een vermelding te beheren en is niet zichtbaar. Hiermee maakt u een profielpagina van waaruit u vermeldingen kunt aanmaken.
  2. De vermelding bevat de zichtbare informatie zoals achtergrond, foto's en contactgegevens.
  • Let op: Zorg bij betaalde vermeldingen voor correcte naam- en adresgegevens, omdat deze op de factuur worden gebruikt.

Kan een vermelding worden verwijderd?

Ja, u kunt de optie "Vermelding verwijderen" aanvinken. Voor betalende adverteerders vindt er GEEN restitutie plaats.

Hoe lang blijven vermeldingen staan?

  • Particulier/Non-profit: Blijven staan tot u ze verwijdert.
  • Betaald (MKB/Enterprise): Worden na een jaar verwijderd, tenzij u verlengt. U ontvangt tijdig een herinnering.

Is een upgrade van een vermelding mogelijk?

Ja, een upgrade is mogelijk voor de resterende looptijd. De kosten worden pro rata berekend. U kunt ook een extra, nieuwe vermelding toevoegen met een looptijd van een jaar.

Beleid & Toegankelijkheid

Kan Nedergids vermeldingen weigeren/verwijderen?

Ja, dit gebeurt als vermeldingen onjuist zijn, niet aan de eisen voldoen, of bij abnormaal gebruik van de site.

Kunnen internationale dienstverleners in meerdere landen adverteren?

Ja, maar dit vereist meerdere, separaat gefactureerde vermeldingen.

In welke landen is Nedergids toegankelijk?

Nedergids is wereldwijd toegankelijk.

Is de wet "Bescherming persoonsgegevens" van toepassing?

Het aanmaken van een vermelding is uw eigen beslissing. U kunt deze altijd zelf verwijderen. Nedergids draagt geen verantwoordelijkheid voor de consequenties van het gebruik van haar dienstverlening. Zie onze Algemene Voorwaarden.

Hulp nodig?

Heeft u nog vragen die hier niet beantwoord worden? Neem gerust contact met ons op via info@nedergids.nl of wissel ervaringen uit met andere gebruikers in onze gebruikersgroep op Nederlanders.fr.